Alla inlägg den 16 september 2012

Av Kathy Överby Nilsson - 16 september 2012 18:08

Nu kommer det erkännanden här!!! Det är ju inte bara knäckebröd och 1 cm lager bregott som är min last....även grädde i maten.   F.r.o.m nu är det ju slut på det. Eller det tog slut igår. Nu får jag börja precis som jag gjorde tidigare. Då jag är matmissbrukare och har svårt att laga mat utan massa grädde i, har jag valt att "fuska" med olika produkter. När jag gör köttfärsås så köper jag en färdig mix. Ska bara steka köttfärs, hälla i mixen och vatten!! KLART!! Den är god!   ChiliConCarne som jag hade idag är det samma sak med. Bara vatten. Även den god....efter att jag och Fanny hade lite extra chili och paprikapulver. Även en vitlök.

Får nog fortsätta så. Det här med godis är inget stort problem. Jag kan inte äta sötsaker. Chips å sånt äter jag nångång. Men inget överdrivet. Här får man nästan kasta godis och chips!! Jag hade ju problem tidigare med att jag var tvungen att ha choklad. Det händer nästan aldrig längre. Jag köper sådana där små choklader...de ligger i kylskåpet. Borta blir de...men jag hinner då inte med!   


Idag kom Fanny så jag fick gå en tur. Gick en snabbrunda på 45 minuter. Nu blir det äckligt! Svetten rann på ryggen!! Betyder ju att jag faktiskt förbrännde nåt!! HURRA!!!

Ska försöka även imorgon på en snabb promenad!! Måste ju få bort dessa kilon.....Kan ju tala om att atleten känns inte långt borta... Edel: du får guida mig!!!! =D


//Kathy



Av Kathy Överby Nilsson - 16 september 2012 09:35

Vaknade inte urtidigt idag. Men var hungrig. Gick inte och tog mig knäckebröd, utan nu är det ju gröt som gäller till frukost. Och grötfrukost blev det. Tycker fortfarande inte gröt är gott, kommer aldrig tycka att gröt är gott!!!   

Kommer säkert bli ett knäckebröd vid 11-tiden. Men jag MÅSTE ju inte ha på 1 cm smör....!  


Då kommer vi till det är med att röra på sig. Klockan är inte så mycket än så jag har inte hunnit. Jag funderar lite på om jag ska ta samma "runda" som igår eller en annan. Jag har faktiskt ont i kroppen idag. Lite här och var. TOTALT OTRÄNAD!!! Så idag kanske jag bara ska ta en "vanlig" promenad. Jag ska fundera lite till. Något jag kommit på mer är att jag KLARAR faktiskt av att göra lite sit-ups tex. Då tränar jag ju magen.....tror jag!

Får lära mig lite om detta område. Jag vet ju hur dåligt jag mår när jag inte är som jag brukar....kropppsligt!! ;) Då gäller det att veta vad som är bra för just mig!  


Uppdaterar möjligen under dagen...


//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards