Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Kathy Överby Nilsson - 7 februari 2013 23:07

Men nu till något viktigare! Nämligen MAT!!!


Jag ska ut i Rallyskogen!! =) Ska bli väldigt roligt att göra nåt annat än att ligga i "sjuksoffan" =) Hoppas bara jag orkar. Märker ju att jag blir väldigt fort sliten. Men har en dag till att vila upp mig på. Idag har jag faktiskt orkat att LAGA mat! Hemgjord potatismos och fyllda lunchkorvar. Varit på Centret TVÅ gånger. Men allt detta gjorde att det inte fanns nån ork kvar till att städa och ta hand om tvätten. Så det gäller fortfarande att ta det lugnt efter sjukperioden.

Jag är ganska säker på att det var Svininfluensan jag blev drabbad av. Alla symptom hade jag, utom andnöd. Och vad jag läst mig till, tar det tid att bli helt sig själv igen. Men jag är på rätt väg! Tack Gode Gud! =)


Men tillbaka till maten. I rallyskogen brukar det ju grillas korv. Jag är inte överförtjust i den sortens korv. Inte sen valrörelsen 2006. Och efter operationen klarar inte min mage av korvbröd. Så det betyder att jag får hitta på någon annan mat att ha med i skogen. Men vad??? Jag har ju morgondagen på mig att fundera ut något. Inte enkelt... Men jag kommer väl på nåt.


Förutom det andra jag har gjort idag så har jag färgat kläder för första gången. Felicia skulle färga till ett skolarbete. Jag passade på att kasta med en klänning och en mössa jag köpte idag. Hittade nämligen en vit pälsmössa. Denna ville jag ju ha svart. Den bidde inte alls svart!! Den blev GRÅ! =) Men det gör inget då min vinterdress är grårutig. =)

Känns bra att äntligen ha hittat en mössa som inte är FUL och som faktiskt passar. Jag fick gå till barnavdelningen för att hitta en som passa. Men va Fan! Huvudsaken är att jag har en mössa!! =)


Nu får det nog bli sängen. Imorgon ska jag försöka mig på att städa och komma på vad jag ska ha med mig för mat i skogen!!


//Kathy

Skapa flashcards