Direktlänk till inlägg 7 juni 2013

Jag funderar på...

Av Kathy Överby Nilsson - 7 juni 2013 23:34

Hur känns det att vara pigg?


Ja ni läste rätt!


Innan min operation var ju inte mina värden så kassa som de är idag. Det har de aldrig varit. Men ingen kan ju påstå att man är så jävla pigg o alert när man bär på 50-60 kilos övervikt. Inget som jag tänkte på då. Men när jag hade gått ner alla dessa kilon så var jag ju, i min värld, pigg. Jag var glad och hade massa ork. Ork att vara mamma, hustru, dotter, barnbarn, syster osv osv. Jag hade även massa ork att driva fackliga och politiska frågor.


Undrar lite hur länge det där höll i sig? När började det barka iväg? Och varför märkte jag det inte?


Nu i efterhand kan jag ju se en massa varningssignaler som min kropp påpekade för mig. Men jag tog det inte till mig..Kanske inte ville..

Har haft en massa små migränattacker. Ibland flera på samma dag. Ibland får inte jag huvudvärk av migränen, utan jag domnar bort i höger sida... Och det flimmrar framför ögonen... Otrevligt som busen. Detta kunde vara flera gånger om dagen, i säkert en månad. Och jag sökte aldrig hjälp!!!!

Kunde somna när som helst. Lätt irriterad. Arg. Orkeslös.

Detta var ju inte jag!! Men gjorde inget!


Borde ha gått till läkaren för lääängesen. Men bättre sent än aldrig! =)


Nu har jag gjort järnbehandlingen. Den är klar, hoppas jag. Prover ska tas om två veckor. Huvudvärken o yrheten jag haft de sista veckorna är borta. Jag har påbörjat B12 behandlingen. Har nu fyra sprutor kvar.

Men jag kan inte säga att jag känner mig piggare. Inte som jag var! Har fortfarande ingen ork. Minnet är uruselt. Kanske jag inte blir så lätt irriterad längre....Tror kanske att mitt tålamod har blivit bättre.

Men hoppas nu stenhårt på att det är B12 sprutorna som ska få mig pigg!


Ringde Vårdcentralen idag. Tror att sköterskan råkade försäga sig lite. Hon sa att jag ska ha B12 spruta var tredje månad. Mhm...tänkte jag då! Det var som min faster trodde...Anledningen till allt detta är B12 brist.


Jag hoppas nånstans att jag kan hjälpa någon genom att skriva detta!! Strunta inte i kroppens signaler. Ät tabletter som läkaren sagt att du ska göra. Ät ordentligt!!

Sen hoppas jag på fred på jorden, att alla människor ska ha lika värde, ingen ska behöva gå hungrig. ;) 


//Kathy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Ovido - Quiz & Flashcards