Direktlänk till inlägg 18 juli 2013

Men nu jädrar! =)

Av Kathy Överby Nilsson - 18 juli 2013 22:23

Återigen var det längesen jag bloggade. Men, men.... =)


Jag är klar med allt Järn o B12 som skulle in i min kropp för att jag skulle må bra igen. Och det funkade! =) Jag mår bra igen. Äntligen!!


Jag har tagit nya prover. Inte fått nåt svar så jag antar att de var bra. Hade de inte varit det så skulle de nog ha ringt o stoppat i mig mer. Det enda jag vet är att jag kommer att få en spruta var tredje månad. Idag har jag inga tabletter alls. Det har gjort mig lite orolig. Tänk om jag blir så där dålig igen? Usch!! Det önskar jag nog inte ens min värsta fiende, om jag nu skulle ha en sådan.


Det värsta med att va i så där dåligt skick var nog samvetet. Att inte klara att ta hand om barnen. Jag fick be om hjälp! Den som känner mig vet att det händer inte ofta. Jag fick be om hjälp för att städa o tvätta. Handla. Klarade inte ens att ta jobbsamtal via tfn. Fick hänvisa till någon annan. Mest för att jag var orolig att jag inte skulle minnas vad jag sagt eller vad den andre sa. De få samtal jag faktiskt tog minns jag inte mycket av.

Passar nu på att tacka alla nära o kära för att Ni fanns där. Tack!


Men nu är det nya tider. =) Jag gjorde ett litet försök att gå. Tog med mig alla barnen. Vi gick väl ca 4 km. Jag märkte det nästan inte. =) Men tyvärr har det bara blivit en gång. Jag måste nu ta mig i kragen o få till en rutin på detta. Blir lättare när barnen börjar skolan igen. Då blir det rutiner på ett helt annat sätt automatiskt.

Har ju även avsagt mig nåt uppdrag så det blir mer tid över. Nu är det ingen återvändo! =)


Har oxå fått nåt medel med massa vitaminer som ska ge mig energi. Jag kommer att bli värsta Duracell kaninen! =) Tack kära Du för det! Hoppas det funkar!!

Ska berätta mer om det när jag provat ett tag!


Och till sist: Mina älskade knäckebröd är ett minne blott!!! =) Sliter en del med att hitta frukost o kvällsmat som inte gör mig "sjuk". En del yoghurt verkar gå bra. Bröd verkar funka så länge det inte är för vitt o degigt. Eller...det funkar nångång ibland. Inte flera gånger om dagen eller flera dagar efter varandra. Middagen är inga problem.


Nu så ska jag fortsätta att lyssna på min ljudbok....helt underbart!! Man kan diska, städa, hänga tvätt o laga mat samtidigt som man "läser" en bok!!! =D


//Kathy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Ovido - Quiz & Flashcards