Direktlänk till inlägg 14 januari 2014

Dag 2 i jakten på mitt "normala" liv

Av Kathy Överby Nilsson - 14 januari 2014 21:56

Imorgon ska jag då sluta med en massa saker. Godis, bakelser, snacks och dricka. Det kommer gå finfint. =)


Idag skulle jag börja med att gå igen o allt det där....det gick inget vidare =( Jag fick ta itu med lite politiska ärenden på morgonen. Men istället så gick jag till jobbet, trots att jag jobbar kvällen. =) Var inte lika kul att gå hem för att hämta bilen för att hämta barnen.. men jag fick ju röra på mig. =)


Jag känner faktiskt lite i benen att jag inte bara sitter i möten om dagen. Inte så att jag har träningsvärk...men benen är liksom lite slitna..Härligt!!


På torsdag kommer "ELDPROVET", först o främst ska jag klara att jobba själv. Vilket jag tror kommer att gå ganska bra. Men efter jobbet ska jag hämta barnen, hem o laga mat o allt sånt, köra barnen till morfar o SEN på ett partimöte...Och efter mötet hämta hem barnen igen. Tror jag kommer att stupa i säng ganska omgående. Tur att jag är ledig på fredag. =)


Fick idag veta att MINA ARBETSKAMRATER börjat läsa just denna blogg. Det är kul! =) Talade om att jag inte gärna skriver ut namn på de jag skriver om. Men den där stackars människan som jag gick med igår tyckte inte att det gjorde nåt. Hon är ju trots allt vuxen... (egentligen så sa hon sin ålder, men jag väljer att kalla henne vuxen) Men sen ville hon bli kallad den där lilla ljusa. =)))

"Den lilla ljusa" och resten av dagpersonalen gick hem och vi som skulle jobba kvällen blev "ensamna"...( vi var 4 personal och typ 14 boende). Av kvällspersonalen så var det en som jag träffade igår. Så för mig blev ju detta ett nytt gäng. O tänk det kändes lika bra som igår. Jag måste säga att jag känner mig fruktansvärt välkommen! Undrar om man skulle baka nåt tills personalmötet för att verkligen visa att jag tycker att de har mottagit mig på ett helt fantastiskt sätt.


Och sen var det rökningen då. På fredag ska jag sluta! Eller om man bara skulle trappa ner?? Hmmm....Nä, nu tror jag att jag börjar hitta på ursäkter för att inte sluta!! JAG SLUTAR PÅ FREDAG!!


Imorgon börjar jag 8,30. Så får nog ta de där övningarna innan JOBBET imorgon då!!! =) MÅSTE!! Sola o bada kommer bara närmare o närmare...=)


Nä nu ska jag sova!


//Kathy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Ovido - Quiz & Flashcards