Direktlänk till inlägg 15 januari 2014

Fördelar och nackdelar

Av Kathy Överby Nilsson - 15 januari 2014 22:55

Herrejösses vad jag har blivit duktig på att blogga. Det tillhör nog mitt nya liv. =)

Idag började ju den här kampanjen Säga nej till sötsaker osv. Och jag har klarat mig sååå bra!! =) Efter rasten idag var jag nära att åka dit. I personalrummet står en massa choklaskartonger. O ajsing vad gamla vanor sitter i...choklad gör ju att man blir pigg snabbt. Men hurra!! Jag tog ingen. =)

Här hemma har vi ett "godisskåp", hur dumt som helst.. Men vet ju att det ligger chips o liknande i skåpet...Idag klarade jag mig ifrån. Det är ju barnens godis så kan inte direkt kasta det heller tycker jag...jag får helt enkelt vara stark.


Nåt jag kommit på är att jag måste bli så mycket bättre på att dricka vatten. Dricker alldeles för lite. Det märks! Och speciellt nu när jag rör mig mer. Får börja att ha med mig en halvlitersflaska på jobbet. En av mina tidigare arbetskamrater (som oxå gjort denna operationen) hade alltid med sig en flaska med vatten. Och det får jag nog börja med. Min mage mår för tillfället inte helt bra. Inte ont eller så, men magen märker nog av en viss förändring. Att börja få rutiner i vardagen med tanke på jobbet är ju mattiderna. Har lite bättre koll på det nu. Problem märkte jag ju igår när jag hade kvällspass o inte har barnen hemma.  Då behöver jag ju inte äta........o glömmer bort det. Märker det först när jag börjar bli snurr o matt.

Men är jag på jobbet så äter jag. Det konstiga är att jag brukar ju bli hungrig...men inte när jag är ensam tydligen..konstigt!

Kanske skulle använda nån klocka när jag är ensam...som Skalman! =) Är även dax att ringa för en spruta igen. Behöver nog den nu.


Idag på jobbet har det varit lite mer frågor o tankar kring min operation o viktnedgång. Det är inte så konstigt. Sist jag jobbade där vägde jag säkert 40 kilo mer än idag. Efter att jag slutade där för kanske 10 år sedan så gick jag ju upp ytterligare... Så frågorna eller funderingarna på jobbet var nog mer hur har du kunnit vara så stor... Mest chocken tror jag över att jag inte är så stor idag. Jag vet inte....

Idag har jag ju inga problem att svara på dessa frågor o tankar. Det har ändå gått en så lång tid....

Nu vet jag att mina arbetskamrater läser detta men.... Det som fortfarande är jobbigt är ju att jag är tjock! I min värld!! Hur kan man tycka att jag är liten??? Mina hjärnspöken slår volt o krokben på sig själva! Kan bli mycket förvirrad.

Alltid kul att få höra att man har gått ner osv...det var ju hela poängen med denna operationen. Men jag kämpar ju med dessa kilona fortfarande. Med mina spöken!! Jag är inte smal!

Undrar om dessa tankar nångång försvinner. Skulle önska det. Skulle vilja vara nöjd för den jag är.

Bra dagar så är jag väl relativt nöjd. =) Men det putar ut där. hänger där osv....


Igårkväll kom jag på vad jag skulle ha som mål nu när jag kämpar med att gå ner igen.... Min goda vän Bosse fyller 40 till sommaren. Och jag antar o tar för givet att det blir kalas och jag blir bjuden!! Så om du läser här nu Bosse ( som jag även brukar kalla darlingen ibland) så vet du det nu!!!! =) =) =)

Men iaf så har jag en klänning som jag kanske haft bara en eller två ggr som jag tänkt ha då...problemet är att jag skulle behöva gå ner lite för att få på mig den..

Så målet är att komma i den!! Förutom att må bättre o allt det där tjaffset ;)


Nu måste jag nog sova.....! =)


// Kathy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Ovido - Quiz & Flashcards