Alla inlägg den 2 februari 2014

Av Kathy Överby Nilsson - 2 februari 2014 21:55

Finns nog ingen som inte fått med sig att jag börjat jobba igen. =) Jag har ju nu gjort min första helg. Det är inte direkt nån höjdare med delade turer. Denna helgen hade jag en delad tur, men nästa gång jag jobbar helgen har jag två delade turer.

Kommunal kämpar med att få bort dessa turer. Och det är jättebra! Men kampen FÅR inte sluta med att det blir fler helger!!! Idag jobbar man ju dessa turer för att slippa jobba fler helger, eller oftare...


Att jobba inom vården är ett roligt o givande arbete. Och framförallt omväxlande. =) Man får göra många varierande uppgifter.

Det är ett fysiskt tungt arbete. Och det var anledningen till min rubrik..


Har funderat lite på hur det är att jobba nu när jag är lite mindre mot förut när jag var större. Jag kommer ju inte riktigt ihåg heller.... Men jag har idag inga problem att stå på huk när jag ska ta på strumpor eller andra kläder. Förr klarade jag inte stå på huk...då lutade jag mig ner o sen blev det lite ont i ryggen.

Jag kommer ihåg att jag tyckte det var lite jobbigt när de gamla påpekade hur stor jag var. De kunde säga nåt i stil med att jag gick fort trots att jag var så stor.

Förr orkade jag mer. Var stark som en oxe... Men av den styrkan finns inte mycket kvar. Och det var mycket konstigt för mig...förr märkte jag inte av när man skulle vända en vårdtagare. Det bekom mig lixom inte. Idag får jag verkligen ta i för att fixa det... Vart har min styrka tagit vägen??


Jaja....I april ska jag på en tvådagars kongress. Tvådagars betyder middag på kvällen. Tvådagars betyder att jag kommer hålla på i evigheter för att hitta kläder. Tvådagars betyder klänning. =)


Nu ska jag sova...eller försöka iaf. Imorgon är jag ledig och har bestämt en lunchträff med Erika. Har nog inte träffat henne sen i somras tror jag. Vi bor ju så långt ifrån varandra. Hela 2 mil skulle jag tro. Och vi jobbar på samma ort med kanske 3 minuters gång väg ifrån varandra.... ;) Så vi träffs ju inte så ofta. Men imorgon så!!!!!! O va jag längtar!! =)))))


//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards