Alla inlägg den 9 februari 2014

Av Kathy Överby Nilsson - 9 februari 2014 22:29

Vad händer i mitt liv måntro?! Inte mycket! =) Jag jobbar och håller på med politik. Sedan är det sånt där vanligt som alla andra gör...tvätt, disk osv


Jag var på Svenska Rallyt igår. Det har jag inte varit sedan innan Felicia va född. Å det börjar ju bli några år sedan nu. Det lär nog bli fler Svenska Rally för min del. Trivs med att vara i skogen, trivs med de människor som var med och jag tycker om gemenskapen på en sådan tillställning. Jag var chaffis igår, och det enda som kan "skrämma" mig lite är denna fylla... De jag hade med mig skötte sig exemplariskt men man såg människor som kanske inte var lika exemplariska. Klarar inte att stå för egen maskin....ligger o sover i snön...osv osv... Nu var inte dessa o sprang ute i vägen för bilarna. Men kan bli lite förfärad ändå.. Konstaterade rätt snabbt att det här är vuxna människor som får sköta sig själva. La mig bara i nååågra ggr.


Jag har under veckan funderat lite på mitt jobb kontra den politiska värld jag befinner mig i. I den politiska världen har jag funnits i snart 8 år. Det är en hård värld. Och för min del en mycket mansdominerad värld. För att "ta plats" kan jag möjligen ha blivit lite "hård" med åren. Har nog blivit en kanske "otrevlig" människa. Har ju även fått höra att jag är otrevlig. Visst jag har ett humör utan dess like... Vet att en del människor inte vågat ta kontakt med mig för att "ryktet" är att jag är hård.

Denna bild är inte riktigt sann kanske. Jag är inte varken hård eller otrevlig. Eller hård....jag kanske kan vara lite rättfram, vilket inte alla uppskattar.

Har nu under dessa veckor jag jobbat förstått att jag verkligen behövde komma tillbaka till "verkligheten". Faktiskt få visa att jag är en omtänksam människa. En medmänniska. Men mest få känna, att jag inte är den där hårda människan som många tror. För till slut börjar man ju tro på det själv.

Jag har under veckan fått höra att jag är snäll..Jag blir nästan chockad!! Jag??? SNÄLL!?!?!?! Vad hände nu???

Så...Jag är en softis utan dess like....men hård när det behövs!!! =)


Nu måste jag få berätta att jag beställt en klänning tills jag ska på den där kongressmiddagen i början på april. Har hittat en sida, för ganska längesedan, som säljer fina klänningar till mycket bra priser. =) Här nedan är den. Nu måste jag hitta skor osv..Tyckte denna var jättefin. Enda problemet är att minsta storleken var 40/42...Hoppas den inte blir för stor. Men blir den det så får jag åka till mamma o sy in den!! =)

 


Nu ska jag sova...fick se att jag börjar 6.45 imorgon. Ojoj...


//Kathy

Skapa flashcards