Alla inlägg den 20 februari 2014

Av Kathy Överby Nilsson - 20 februari 2014 04:57

Vaknade alldeles nyss. Och klockan är bara barnet. Gääsp!!


Jaja....kan väl lika gärna passa på att blogga lite då! =)

Vad händer i mitt liv...? Inte mycket. Har nog ett ganska tråkigt liv. Det går i familjen, hemmet, jobbet och politiken.

Tycker fortfarande att det är roligt att jobba. =) Börjar mer o mer komma in i rutinerna. Inte helt men....det går åt rätt håll. =)

Igår var jag på mitt första personalmöte på flera år. Eller jag har ju varit på personalmöte, men då som facklig eller politiker.

Jag åkte till personalmötet i mina vanliga kläder. De kläder jag normalt sett brukar ha på mig. Ett par tights, en blus o stövlar. Oj, vilka kommentarer!!! "Ska du på bal?" "Ska du på fest?" osv osv.... Jag fatta inget, och fattar fortfarande inget...?!?!?! Jag ser ut så... Måste nog titta över min garderob. Min garderob består nog mest av kläder som jag har för att gå på massa möten o även för att representera kommunen. Det hänger nog en massa klänningar, blusar, kjolar där. Har nog inte tänkt så mycket på det, förrän idag. Jag kommer absolut inte ändra nåt i min garderob. =) Tycker om den som den är. Fast den måste uppdateras. Så när smset från Kappahl om 100 kr rabatt på jeans kom, så köpte jag ett par jeans. =) Det är så roligt att handla på Kappahl! Känner mig

hur smal som helst. Dessa jeansen köpte jag i storlek 38!! =)))))) Får nog fortsätta handla där. Visserligen satt jeansen som ett extra skinn...men men. Det är stretch. Provade även 40, men vet av tidigare erfarenhet att de blir säckiga efter ett tag.

 

Klänningen från www.bonprix.se har fortfarande inte kommit... Får verkligen hoppas att den passar. Annars har mamma lovat att hon ska hjälpa mig. Hon hade mest synpunkter på hur jag skulle få den att sitta uppe hon..Fniss. Får ju tro att det är ett gummiband högst upp. Det är det på de andra klänningarna jag har som är i den modellen. Ingen har ännu åkt ner!! =)


Min bästaste vän har börjat leva ett sundare liv. Nu under tre veckor ska det hinkas vatten, inte äta socker, inte bröd och inte pasta..... Och det ska promeneras. Inte fel alls att lägga om sin kost osv, men det känns helt underbart att inte riktigt ha de problemen. Även om jag gnäller om hur tjock jag är osv, så behöver jag inte längre fundera så mycket på det här med kosten. Och det handlar inte om att jag kan äta vad jag vill för att jag har gjort en operation o är smal!! Nänä, det handlar om att jag redan gått igenom det där. Min bästaste vän ville att jag skulle följa med på denna resa, för att lära mig äta rätt. Jag vet hur o vad man ska äta! Jag har levt med den här nya kroppen i snart fyra år. Precis som alla andra har jag stunder när just kosten inte är det viktigaste. Men så märker jag ganska snabbt när det börjar barka iväg åt fel håll. Då gäller det att ta itu med problemet.

Jag kan då ta perioder när det absolut inte fuskas med nåt, när jag tänker på att få i mig mycket kött osv, sånt som gör att MIN kropp mår bra. Men som sagt, är väldigt tacksam för att jag inte längre har de problemen.


Nä nu är det nog dax att gå upp o väcka barn! =)


//Kathy


Ovido - Quiz & Flashcards