Alla inlägg den 3 mars 2014

Av Kathy Överby Nilsson - 3 mars 2014 23:46

Idag på jobbet kom ett litet inslag på tvn om vår Statsminister Reinfeldt. Jag råkar nog lite ironiskt säga att Oj där är ju min vän....han gör valarbetet så mycket enklare....

Helt plötsligt spårar samtalet...eller min ironi...ur totalt!! =)

Att jag är ensamstående kan inte ha gått många förbi...eller jo det kanske det kan. Pratar väldigt sällan om just den delen av mitt privatliv. Men hursomhelst så är jag ju väldigt singel....Varav en av mina arbetskamrater tycker att denne Reinfeldt kunde bli min partner. Jag talade nog tydligt om vad jag tyckte om den saken. ;)


Men nu har jag funderat lite....Kanske jag skulle sluta att vara ensamstående o träffa en man?!?! Och då förstås en Moderat! =) Nä nu skojar jag ju naturligtvis!!! =)))))))


Säkert lyckades jag få någon att sätta i halsgropen! En man?? En Moderat?? Har hon blivit tokig?? NÄÄ...bara lite busig! =)))


Jag har inte skrivit på ett tag...kommer inte ens ihåg vad jag skrev sist. Men det är mycket jag har börjat tänka på som är enklare i mitt jobb i och med viktnedgången. Och även roligare. Förr kunde jag vara lite rädd att nån av de boende skulle påpeka min vikt eller utseende. ( Tror jag nämnt det tidigare) Idag är jag inte alls bekymrad för det. Mitt utseende kan jag inte göra så mycket åt...men när nån nuförtiden påpekar hur jag ser ut handlar det ju inte om att jag är överviktig längre. Det finns jättemånga människor som är överviktiga och vackra...säger inget om det!! Jag är absolut ingen skönhet nu, men det var nog värre förut. Vet inte om det kanske handlar lite om självförtroendet...men vet bara en person som har sagt till mig efter viktnedgången att jag är ful. Förr sa väl ingen direkt att jag var ful....men mellan raderna.

En annan sak som är "kul" är att jag inte längre behöver fundera över vilken sida av sängen jag ska stå. Vi har ju boenden som sköts i sängen. Då flyttar man ju ut sängen från väggen o står på varsin sida. Förr såg jag nog till att jag inte behövde stå närmast väggen. Var ju pinsamt att behöva flytta ut sängen S?ÅÅÅÅ långt.... Idag funderar jag inte alls utan tar den sidan som "är över"....

Utan att fortsätta dra massa exempel så är det mycket enklare att vara i den storleken jag är nu än den jag var innan....bara en ynka grej till.....förr var jag lika blöt som den boende vid dusch...fast av svett...inte idag!! =)


nu ska nog jag sova så jag orkar med morgondagen!! Är ju ledig! =)

//Kathy



Skapa flashcards