Alla inlägg den 18 mars 2014

Av Kathy Överby Nilsson - 18 mars 2014 21:47

Idag fick jag det fina uppdraget från den lilla ljusa att rulla hår på en av våra boende. Det hände nämligen en liiiten incident när jag var på "bygget" sist... :-S En boende med mycket långt hår råkade jag nog rulla håret på. Detta slutade i katastrof....för att komma ur katastrofen var jag tvungen att använda sax...

Så idag skulle jag då rulla hår igen! Det gick så bra!! =) Alla blev nöjda o glada o ingen sax behövde användas. =)


Jag tycker fortfarande att det är otroligt roligt att jobba. Att ha arbetskamrater på ett helt annat sätt än tidigare. Det är så viktigt att ha arbetskamrater. Jag tänker på de som inga arbetskamrater har. Det kan inte vara roligt och framförallt inte hälsosamt. Har man turen att ha de arbetskamraterna som jag har så kan man dela glädje o sorg. På min arbetsplats så skrattar vi mycket, samtidigt så pratar vi om livets allvar. De människor som inte har den möjligheten tycker jag så synd om.


Mina funderingar kring att gå igenom ett operation till håller sakta men säkert på att mogna. Jag är livrädd för operationer. Men när jag står framför spegeln i födelsedräkten är det ingen rolig syn som möter mig. Det är inte roligt att fortfarande inte vilja visa sig i bikini. De som endast ser mig med kläderna på förstår nog inte riktigt vad jag menar. Det syns ju inte med kläderna på... Men tror nu att jag ska göra slag i saken. Kan inte få annat än nej från Landstinget. Men med mitt häng så tror jag inte det. Kanske ska satsa på beach 2015? =)

Den dagen jag får ett ja ska jag lägga ut en bild på eländet....Men än så länge så törs jag inte.


De flesta vet ju vid detta laget att jag är lite politiskt engagerad.... Idag fick jag den lilla ljusa att ta kort på mig. Skulle medlemmarna i mitt parti vilja att jag fortsätter med politik efter valet så kunde detta kort vara perfekt i valkampanjen.

 


//Kathy



Ovido - Quiz & Flashcards