Alla inlägg den 8 oktober 2014

Av Kathy Överby Nilsson - 8 oktober 2014 23:30

Bloggandet har legat nere ett tag. Har varit saker IRL som var viktigare. Men nu ikväll kände jag att det var dax.. =)

Att börja skriva om allt som hänt sen sist verkar lite tooooo much...så det blir istället lite av varje.


Hälsan...Som bekant ska jag ju få den där sprutan var tredje månad..i slutet av augusti skulle jag ha tagit den. MEEEEN det gjorde jag ju inte. Fick en av systrarna på jobbet att ge mig sprutan förra veckan. Ni kan ju tro att jag behövde den!! Har gått omkring i veckor o inte alls varit pigg. Trött, grinig, lätt irriterad och dåligt minne. De sista dagarna kom även huvudvärken. Då var det lixom ingen återvändo...

Under de här veckorna så har jag ju behövt något för att bli pigg för stunden...Ja jävlar va jag har ätit choklad!! Det gör mig ju pigg ett litet tag. Den där jävla chokladen gjorde ju att jag naturigtvis gick upp i vikt. Fortfarande inte så mycket så att någon annan än jag märkte det....

MEEN nu har jag fått sprutan och världen kommer tillbaka. Det är märkligt....jag är inte längre sugen på choklad, är inte alls så trött. Grinig är jag då inte längre, snarare tvärsom, är på ett sprudlande humör! =) Jag riktigt känner hur det bubblar i mig av glädje. Och det märkligaste...jag KÄNNER hur jag går ner i vikt. Tror jag skrivit om det tidigare, jag verkligen känner hur jag "rasar"...Meen det är det ju bara jag som märker.

Häromdagen kom jag på att jag skulle köpa ett "håll in magen linne". Detta var efter sprutan, några dagar. Provade ett i s/m -minsta storleken- o det var för stort...Då blev jag verkligen förvånad över hur snabbt kroppen ändå jobbar...

Men gladast är jag över att huvudvärken är borta och att orken är tillbaka!!! =))))


Jag har kanske berättat om att kommunen har infört rökförbud...Jag är ju som bekant rökare. Jag FÅR ju röka på min rast...Men har mer eller mindre slutat med det! =) Känner mig så jävla stolt!! Jag VILL och SKA sluta röka så småningom....och jag tycker att jag ändå är en liten bit på väg!


Sen var det ju det här med att motionera....Det har min kropp inte orkat, av förklariga skäl. Men snart så är jag nog där igen! =)))


Livet i största allmänhet rullar väl på.. Det går upp och ner...ibland känns det som att balansen är dålig...mer ner än upp...En kär vän till mig brukar säga : Bryt ihop o gå vidare...och det är väl där jag är nu! Jag är på väg vidare... =)


Känns som inlägget är en snabbgenomgång av flera månader...

Jag ska börja blogga oftare!! =)


Idag blev jag så himlans glad o stolt över Felicia. Jag berättade för henne om en 12 årig flicka i Norge som skulle gifta sig med en 37 årig man.... Hon blev rosenrasande!! Det är ju äckligt!! Men vad är det för mamma?? Men det får man inte enligt lag!! OSV...Riktigt irriterad...

Så berättade jag att allt var en pr-sak, för att uppmärksamma tvångsbröllop med barn....


Nä nu orkar inte ögonen vara uppe mer....


Bloggar snart igen!! =)


//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards