Alla inlägg den 22 oktober 2014

Av Kathy Överby Nilsson - 22 oktober 2014 12:06

Igår var jag med jobbet på en planeringsdag. Vi planerade nog inte så mycket, men fick en snabbutbildning i Mindfulness. Det är nåt som Kommunanställda ska få. 

Man ska lära sig att leva i nuet. Stanna upp och observera, sedan göra ett val...gå vidare eller göra något?!


På min arbetsplats så hör jag ju till de yngre, trots min ålder ;) Det här med Mindfullness är nog något jag utövar varje dag. Fast inte haft nåt namn på det. Sunt förnuft kanske... =) Gilla läget! Mina arbetskamrater som är lite äldre än mig lever med en massa krav på sig. Livet verkar vara som för en hamster i det där hjulet...Det går fort fort fort.. Och allt ska vara så "perfekt"... Jag tycker hemskt mycket om mina arbetskamrater...men kanske ska vara TYDLIG o berätta för dem att de är bra som de är!! =)

Dagen igår var en jättebra dag! Vi var på Bed and Breakefast i Jössefors. Ett ställe jag verkligen rekomenderar. Helt underbart ställe med underbar mat!!!


Dagen igår var även min första dag på mååånga år som jag var med på en planeringsdag med arbetskamrater. Det var så himlans kul att se alla i civila kläder. Man är van att se oss i arbetskläder. 

Jag som ofta från mina arbetskamrater får kommentarer på mina civilakläder, försökte verkligen att inte ha "möteskläderna" på... Ja många tycker nog att jag är löjlig...men då får man tycka det.... =)))


Satt igår på träffen o tänkte på hur många olika roller man har. Och rollerna ändras hela tiden genom åren. Vi fick en fråga igår, min tid består av 100%, var skulle jag vilja lägga mer tid? Vi fick fyra grupper att välja på. Arbete, Familj, Vänner, Mig själv!

Och svaren blev ju väldigt olika utifrån var i livet vi är. Jag skulle vilja lägga mer tid på vänner. 

Vart skulle du vilja lägga tiden?


Så vad händer med min kropp o hälsa nuförtiden? Fortfarande pigg!! =))) Den där sprutan som jag gruvar mig så för, är verkligen Guld värd. 

Mitt behov av choklad är inte alls lika stort. Jag behöver det inte längre för att få snabb energi. =)

Jag o mina tjejer har börjat med smoothies på kvällarna. Riktiga kaloribomber egentligen. Men för mig är det bättre än snabbmat eller godis/snacks. När det gäller tjejerna så...ja de tycker om det.. =)

Vi har yoghurt, grädde, glass massa bär eller frukt i. Mixar i hop o dricker som det är eller ihop med en smörgås. För min del är det faktiskt enda gången jag får i mig massa bär/frukt samt mejeriprodukter. Håller mig mätt länge! =) Är jag ledig på morgonen så kan jag ta en till frukost oxå. =) Fundera på att avancera och ha i chiafrön...lixom steg för steg göra den nyttigare o nyttigare...


Nä nu får jag nog göra nåt nyttigare.....


//Kathy


Av Kathy Överby Nilsson - 22 oktober 2014 11:36

Igår var jag med jobbet på en planeringsdag. Vi planerade nog inte så mycket, men fick en snabbutbildning i Mindfulness. Det är nåt som Kommunanställda ska få. 

Man ska lära sig att leva i nuet. Stanna upp och observera, sedan göra ett val...gå vidare eller göra något?!


På min arbetsplats så hör jag ju till de yngre, trots min ålder ;) Det här med Mindfullness är nog något jag utövar varje dag. Fast inte haft nåt namn på det. Sunt förnuft kanske... =) Gilla läget! Mina arbetskamrater som är lite äldre än mig lever med en massa krav på sig. Livet verkar vara som för en hamster i det där hjulet...Det går fort fort fort.. Och allt ska vara så "perfekt"... Jag tycker hemskt mycket om mina arbetskamrater...men kanske ska vara TYDLIG o berätta för dem att de är bra som de är!! =)

Dagen igår var en jättebra dag! Vi var på Bed and Breakefast i Jössefors. Ett ställe jag verkligen rekomenderar. Helt underbart ställe med underbar mat!!!


Dagen igår var även min första dag på mååånga år som jag var med på en planeringsdag med arbetskamrater. Det var så himlans kul att se alla i civila kläder. Man är van att se oss i arbetskläder. 

Jag som ofta från mina arbetskamrater får kommentarer på mina civilakläder, försökte verkligen att inte ha "möteskläderna" på... Ja många tycker nog att jag är löjlig...men då får man tycka det.... =)))


Satt igår på träffen o tänkte på hur många olika roller man har. Och rollerna ändras hela tiden genom åren. Vi fick en fråga igår, min tid består av 100%, var skulle jag vilja lägga mer tid? Vi fick fyra grupper att välja på. Arbete, Familj, Vänner, Mig själv!

Och svaren blev ju väldigt olika utifrån var i livet vi är. Jag skulle vilja lägga mer tid på vänner. 

Vart skulle du vilja lägga tiden?


Så vad händer med min kropp o hälsa nuförtiden? Fortfarande pigg!! =))) Den där sprutan som jag gruvar mig så för, är verkligen Guld värd. 

Mitt behov av choklad är inte alls lika stort. Jag behöver det inte längre för att få snabb energi. =)

Jag o mina tjejer har börjat med smoothies på kvällarna. Riktiga kaloribomber egentligen. Men för mig är det bättre än snabbmat eller godis/snacks. När det gäller tjejerna så...ja de tycker om det.. =)

Vi har yoghurt, grädde, glass massa bär eller frukt i. Mixar i hop o dricker som det är eller ihop med en smörgås. För min del är det faktiskt enda gången jag får i mig massa bär/frukt samt mejeriprodukter. Håller mig mätt länge! =) Är jag ledig på morgonen så kan jag ta en till frukost oxå. =) Fundera på att avancera och ha i chiafrön...lixom steg för steg göra den nyttigare o nyttigare...


Nä nu får jag nog göra nåt nyttigare.....


//Kathy


Skapa flashcards