Alla inlägg den 9 januari 2015

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39

Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte riktigt är van.. Men än så länge så klarar jag mig. Ska ju börja jobba ikväll och går av på måndag... Hujedamej! ;) Blir det inte så mycket värre än detta så ska nog helgen gå bra! =)

Vad är då Tabata.... Det var olika övningar, två åt gången, 20 sek övning 10 sek "vila"...sen var det nån minut vila för nya övningar....Fråga mig inte vad det var för övningar... =) Jag gjorde dom...eller nja....jag klarade inte alla 20 sekunder. Men det peppar mig bara ännu mer att fortsätta. Nu jävlar! =)

Ledarna Maria och Jeanette gjorde det ännu roligare. Så himlans viktigt vilka som leder... Duktiga på det de lärde ut. Så duktiga så jag längtar till nästa torsdag! =)))


Så kom då ett sms från den lilla ljusa imorse. Även hon verkade vara pigg o alert idag. =) Hon skrev även att det var Zumba på tisdag... Hmm... Tisdag Zumba, torsdag Tabata.... Ja, va faan det är lika bra att köra. =)


Så lite allvar.... Man kan ju fundera på varför jag helt plötsligt börjar med all denna träning? För mig är det inte så konstigt. De som vet hur mitt varit de sista 8 åren förstår nog att det nu blivit massa tid över. Och delar av den tiden ska jag ägna åt mig själv. Bara mig själv. Sen ligger det i mitt bakhuvud nånstans att jag skulle behöva en operation för överflödigt skin... Vet att sist jag gjorde ett träningsryck (då springning och snabba promenader) så drog skinnet ihop sig lite. Nu när jag tränar hela kroppen mer intensivt så kanske det drar ihop sig så jag inte behöver nån operation. Vill verkligen inte operera mig igen. Operationen i sig är blähaa.... Sen ska det vara läkningstid...då måste man ju vara sjukskriven.... ja jag ser inga fördelar med en operation... Men hoppas nu att denna träningsinsats ska ge resultat. Att det är kul är ju bara plus! =)



Ja, så här såg det ut innan jag åkte iväg... efter bilder kan leda till många upprörda känslor... =)


 

Trevlig Helg //Kathy



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards