Alla inlägg den 11 januari 2015

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde.

Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. Fredag var väl si så där, iaf när jag vaknade. Men för varje timme som gick så blev det värre....Men fortfarande så jag kunde leva med det... Började jobba 16.15 på fredag....hade ganska ont i mina lår. På lördag var det ungefär som på fredag. Idag söndag börjar jag känna lite i/på/vid revbenen. Men fortfarande så det går att leva med det. Jag tror nånstans att jobbarhelgen har varit min räddning. Har ju ett ganska fysiskt jobb. Går väldans mycket, lyfter en hel del och är många knäböj om dagarna... Musklerna har aldrig varit i vila... Tror att det har varit "räddningen" från en helvetisk träningsvärk...   

Men så idag hände något i mitt huvud!! Jag blev träningssugen!!! JAG!!??!!   Det skulle vara Tabata flera ggr i veckan. Men när det inte är det så får man helt enkelt träna själv...Hemma! Så det har jag gjort. Jag gjorde några av de övningar jag kommer ihåg...Det kändes underbart  


Så nu längtar jag ännu mer till torsdagen.


På tisdag är det Zumba talade ju den lilla ljusa om. Så nu taggar jag för det. Vad har hänt med mig???


På tal om den lilla ljusa....hon har tipsat mig om att göra 100...hmmm....va fasen hette det?? Jaja, man står brett isär med benen och går ner med rumpan lixom. Det börjar jag med ikväll..... Inte 100 idag kanske...men 50! Och sen 50 till morgonen och 50 till kvällen. Sen gjorde vi några övningar på Tabatan som jag verkligen kände i magen....de kommer jag oxå försöka göra en gång om dagen... Ja jävlar....


Som jag har berättat tidigare så är ju jag en missbrukare, en matmissbrukare. Missbrukare som missbrukare brukar jag säga. Men om nu jag börjar missbruka träning är väl det ändå OK?!? När jag gick och sprang som "värst" så var det ibland två ggr om dagen. Fick då höra att det var inte normalt o heller inte hälsosamt....Tyvärr lyssnade jag...  

Det kan väl inte vara "farligt" att träna??


Jaja....känner att det är en bra början ändå på 2015   


//Kathy

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards