Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Kathy Överby Nilsson - 1 februari 2010 21:00

Jag av alla människor har köpt en våg.Vet inte när jag hade en våg sist. Men nu var jag och köpte en. Och jag längtade att få komma hem och ställa mig på den!! Men Herregud!!! Vad har hänt??

Jo jag tror att med nät jag gick ut med att jag skulle operera mig och när jag började blogga, så började det bli hmmmm...mer roligt!! Jag ser ju att folk är inne och läser min blogg!! KUL!!! Och det gör att jag blir ännu mer motiverad. En del skriver till mig på Facebook och en del kommer fram IRL och pratar och peppar. Det är så roligt!

När jag kom hem med vågen skulle ALLA väga sig. Till och med en av katterna fick väga sig. HAHA!!

 

Det jag ska börja göra nu är att köpa in lite nutrilett och liknande. Måste ju ha det hemma nu. Ser inte framemot det! FAST samtidigt så gör jag det. För då är jag riktigt nära. Kursen som jag ska gå är nu i februari. 4 dagar uppdelat på två veckor. Efter det är det ett möte med en dietist. Och SEN är nästa steg OPERATIONEN!!!!!!! =))))

När man gått kursen träder vårdgarantin in.

Den kan man läsa mer om här: http://www.vardguiden.se/Sa-funkar-det/Lagar--rattigheter/Vardgaranti/

 

Så då ska man alltså få behandling inom 90 dagar. Mars-April-Maj!! Så kanske kanske kan jag åka slalom nästa vinter!! Och tänk OM jag får operationstiden i Mars? Åhh..... =)))

 

Min älskade vän Maria sa till mig att jag ska mäta hela mig innan operationen. Det ska jag absolut!! Jag ska börja redan imorgon tror jag. Spännande ju. Hon hade ju själv gjort det och vad kul det var att få höra alla centimeter hon har blivit av med. På bara några månader.

 

Vi skojade lite jag och Maria i ett av alla våra samtal. I fjol vid den här tiden bombaderade jag henne med telefonsamtal om mitt kommande bröllop. Ett år senare, alltså nu, nästan bombaderar jag henne med samtal kring operationen. Vad ska jag ringa om nästa år vid den här tiden?? HAHA!! Nu har jag ju gift mig. Och snart gjort operationen. Vad finns kvar?? Kanske det är så att de är Maria som ringer mig om sitt eget bröllop? Vore kul!! =)))

 

Jaja...Kul att jag får så mycket positivt ifrån Er läsare! Ni stärker mig!

 

 

Ha det bra tills nästa gång!

 

//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards