Alla inlägg under januari 2011

Av Kathy Överby Nilsson - 27 januari 2011 21:32

Nu är det ju ett tag sen jag bloggade. Nästan så jag har glömt vad jag skrev om sist. Inte bara nästan, det är så!!


Jag kan då tala om att jag numera väger 64.5 =) När jag började på flytet 3 maj 2010 så vägde jag 107. Då hade jag redan börjat gå ner. Jag tror att jag har vägt 110-115 kilo som mest.

Mitt BMI är nu 25.5 =) Det betyder att jag numera då enligt BMI är normalviktig!! När jag började med flytet 3 maj 2010 så var mitt BMI på 42.3 Det är Fetma.


Måste säga att det känns JÄVLIGT gött att klara att tala om vad man väger!! Folk tycker säkert att jag är märklig. Nu har jag inga problem med att tala om vad jag väger. Det är däremot lite jobbigt att tala om vad jag vägde. Men oftast så är det ingen som frågar det. De frågar hur mycket jag har gått ner. Och då talar jag om det och samtidigt talar om vad jag väger idag. Det är lite som en terapi för mig. Alla uppskattar det inte har jag märkt. =( Vilket jag har full förståelse för!! Jag vet själv vad jobbigt det var när någon började prata om vad man väger osv. Är man överviktig så känner man allt som oftast till det. Man kan förtränga det, men lik förbannat så vet man om det. De flesta som "har problem" med att jag talar om vad jag väger är ju lite överviktiga. Jag försöker verkligen inte att såra någon eller ställa mig själv i bättre dager.


Hur är det då med psyket nu? Jo, det börjar bli bättre.....när nån säger att jag bara blir mindre och mindre så säger jag att jag inte varit högre!! HAHA!! Tycker att jag börjar komma ikapp....

Fysiskt? Hmm.....nu har jag nog en tid framför mig som kommer att bli lite jobbig. Det hänger lite här och var!! Skit tråkigt!! =( Samtidigt så vet jag att det kommer kanske dra ihop sig!! TRÄNA!!


Jaja.....Ha det bra!!


//Kathy


Av Kathy Överby Nilsson - 10 januari 2011 10:59

I tidigare inlägg så skrev jag säkerligen om de där 2 kilona som jag gått upp under julhelgerna. Dessa är nu BORTA!!! HURRA!!! =)))

Trodde verkligen inte att 2 kilo upp skulle påverka mig så mycket. Men det gjorde det!! Jag blev ledsen och irriterad på mig själv!! Hur kunde jag lixom?? Fast samtidigt så vet jag ju att det kan bli så. Nu var det tack och lov inga problem att gå ner dessa kilon igen. Börja äta regelbundet och ta bort godis osv. Hoppas nu på att gå ner ytterligare 6 kilo. Sen är jag nog nöjd. Men måste nog börja träna!! Finns en hel del löst skinn här och var. Men problemet är att jag är ingen tränningsmänniska. Vad göra?? Jag har ju sett på TV-Shop att det finns nåt man sätter på kroppen så tränar det sig självt. Kanske vore något för en lat människa som mig?? HEHE!!

Annars har jag fått tipset att börja med sit-ups. Herregud, säger jag då!! Men jag kanske ska göra ett försök.....




Kommer nu att lägga upp två kort på mig själv. Ett från nyår ifjol, detta har ni redan sett och ett kort från ca ett år efter. Ni som är mina vänner på FB har redan sett kortet då jag har det som profilbild.





Bilderna blev små! Men man ser ju en viss skillnad!!! =))








Ha det bra!!

//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards