Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av Kathy Överby Nilsson - 11 augusti 2011 23:23

=)) Nu börjar vågen röra på sig!! Åt rätt håll....Jag väger nu 56.5 kg. Det betyder att jag bara har 1.5 kilo kvar till min "målvikt". Har kollat mitt BMI och det är nu 22.6


Jag får ofta höra att jag inte behöver gå ner mer......men då kan jag berätta att enligt den där BMI saken så är jag underviktig först när jag väger 47-48 kilo. Och så lite har jag inga planer på att väga. Går jag ner till 55 kilo som jag har tänkt är mitt BMI 22!! Lite märkligt att tänka på då jag för dryga år sedan hade ett BMI på 42.9 Det är som minst. När jag skrev in mig vägde jag 107 kilo. Då hade jag redan börjat gå ner. Jag tror att jag som mest har vägt 115 kilo. Det är ett BMI på 46.1 Enligt den hemsidan jag kollar BMIet på betyder det att jag skulle behöva gå ner 52.6 kilo.

115-56.5=58.5 kilo. Så jag ligger ju bra till.

Att väga 55 kilo är ju en "fix" idé från min sida.

Förstod just nu att jag troligen har totalt gått ner nästan 60 kilo!!!!!! :-O Inte konstigt jag har löst skinn!!!


En jättebra sak att vara så "liten" som jag är.....då pratar vi även längd här...är att jag ärver skor och kläder från mina barn. =) Idag har jag fått tagit över ett par skor från nån av 12 åringarna. Jag har ju av nån konstig anledning även fått mindre fötter. Så de växer ur skorna och jag då tar jag dem. Tror att dessa skorna har varit jumpaskor, de ser inte använda ut!! =)

Märkte även att jag kan ha Felicias regnkläder!! DET tyckte hon inte om.....men det gjorde JAG!!

Barnen växer förbi mig......hmm.....



Over and out!!


//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards