Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

Nu igen! =( (Ganska äckligt)

Av Kathy Överby Nilsson - 5 mars 2012 08:35

Jag blir  bara så trött! Skrev ju för ett tag sen om mina problem som skulle bli borta med hjälp av en spiral alt operation. Jag fick tid för att sätta in denna hormonspiral. Väl där så blev det ju naturligtvis problem. Jag som verkligen hade sett framemot att slippa massa problem! Men inte då! Först så talar damen om för mig att det inte alls är säkert att jag blir av med blödningarna. Inte på minst 6 månader iallafall. Då började hopplösheten komma över mig. Sen fortsatte hon med att tala om att spiralen kunde åka ut. Jaha ja tänkte jag! Varför utsätter jag mig för detta? Efter ganska många diskussioner fram och tillbaka så kom vi fram till att vi skulle försöka att sätta in den. Så det var ju bara att krypa upp i denna "underbara" stol. Väl där skulle det klämmas och kännas. Tog prover osv. ONT!!! Sen skulle ju grejsaken på plats. Hon bökade och hade sig...fick till slut hämta hjälp.

Att hjälp kom, hjälpte inte. För tydligen har jag en livmoder som ligger lite dumt till!!! =(

Jag fick en ny tid om några veckor. Går det inte då heller, blir det narkos. =(( Återigen funderar jag på varför utsätter mig för detta? Ju mer jag tänker på det, ju mer känns det som att en operation ligger närmast till hands.


Så nu får jag stå ut med detta helvete igen. Hela kroppen blir utslagen. Orken finns inte!! En mattlöshet som inte går att beskriva =( Fasen vad jag tycker synd om mig själv nu!!


Men lite roligt var det att vara hos Damen. Jag fick ju berätta för henne att man tidigare inte ville att jag skulle operera mig då jag var överviktig. Hon tittade mycket konstigt på mig, Då kom jag ju på att OJ...får nog berätta om min operation!! Då såg hon mycket lättad ut och sa att jag såg ju ut som ett streck!! Så överviktig var jag ju inte!! Det visste jag ju!! =)) Och när hon skulle klämma på min mage, frågade hon om jag hade gjort en plastikoperation....för jag hade så fin mage för att ha gått ner så mycket!! =))) Det lever jag faktiskt lite på än!! =)))


Jaja....ska fortsätta tycka synd om mig själv och fundera på om en operation ändå inte vore det bästa!?


//Kathy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Ovido - Quiz & Flashcards