Alla inlägg den 8 september 2012

Av Kathy Överby Nilsson - 8 september 2012 14:18

Jag har ett nytt liv på flera sätt. Jag har en ny kropp. En mindre Kathy. Och jag och mina tjejer lever numera i en lägenhet.

Och jag mår toppen!! =))) Allt tar sin tid att ställa om sig både till det ena och det andra. Det andra var ju en trygghet i sig. Min "nya" kropp har jag levt med i dryga två år nu. Jag är ganska van den. Vi är ganska överens. =) Mitt andra val här i livet, att leva som ensamstående, har jag oxå vant mig vid. Både jag och tjejerna mår toppen. =)


Vad är då skillnaden?! Ja med min kropp, det har jag skrivit om 1000000 ggr. Jag märker inte så stor skillnad. Jag har lättare naturligtvis för vissa saker. Jag har märkt att jag inte "gömmer" mig längre. Jag har troligen fått bättre självförtroende. Fast jag alltid trott att jag har haft det!!  Vilket jag oxå hade, men det har nog blivit bättre. En annan sak jag har märkt nu på slutet är att jag inte riktigt har hittat min klädstil. Det är nåt som kommit nu på slutet. Vilket är lite roligt!! =)) Jag håller på att hitta mig själv. Har även blivit lite mjukare i min framtoning, rent verbalt. Min attityd. "Någon" säger att jag har blivit en mjukis. Men jag tror att det handlar om att jag är trygg med mig själv på ett annat sätt än förut. Jag vet vad jag vill!!! =)

Skillnaden med att bo själv...Den är inte jättestor. Vi hade "lämnat" varandra innan jag flyttade. Mina barn har även de fått ett nytt liv. Felicia är ute och "ränner" jämt. Här har hon ju sina kompisar. De små har även de kompisar här...t.o.m i grannhuset. Så de kommer och frågar om det får gå till en kompis att leka. Det är sååå roligt. Jag verkligen njuter av mitt nya liv. Mitt och flickornas nya liv. =)) Det här blev bra!! <3

Lägger ut lite bilder....längesen nu!

       

T.o.m jag ser att det är skillnad!! =))


Ha det bra tills nästa gång!!


//Kathy


Ovido - Quiz & Flashcards