Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Kathy Överby Nilsson - 1 januari 2013 17:50

Imorgon börjar ju vardagslivet igen. Och det innebär ganska så ofta att det blir snabbmat på lunchen. Icke bra! Fet mat. Så nu står det en rotfruktsgratäng och kycklingfilé i spisen. =) Och jag kokar även ägg. Det måste ju vara bättre med ägg på knäckebrödet än smör?! =)

Jodå, här händer det saker!! Ville bara uppdatera och dela med mig av min energi!! =)


//Kathy


Ps. Undrar lite hur länge det tar innan min bror tar kontakt ang detta..... ;)


Av Kathy Överby Nilsson - 1 januari 2013 16:37

Igår provade jag en klänning som jag hade i somras. Det var precis så det gick att stänga den. Jag har en jeanskjol som tidigare varit lite stor. Det är den INTE nu!! Så nu måste jag på allvar ta itu med "problemet".

Det kan verka löjligt då jag har 36/38 i klädstorlek. De kläder som jag köper på Kappahl o Lindex gäller den storleken. På andra är det M som gäller. Så jag är inte stor, jag vet det. Men när kläderna börjar bli trånga, då är det dags!!

Jag började ju för en tid sedan med att jag skulle byta ut min kost mot Modifast. Men det gick bara inte. Jag var hungrig hela tiden. Så det kommer inte bli flytande kost denna gången. Utan det gäller för mig att röra på mig OCH sluta ha feta produkter i maten. Kommer inte sluta med mina knäckebröd, men minska smöret på. Byta ut Bregotten mot någon annan produkt som inte är så fet.

Godis äter jag nästan inte alls, så det kommer jag inte förändra alls.

Det handlar om att byta ut de feta produkterna mot nyttigare OCH att jag ska börja röra på mig!! Har fått hem Zumba. Jag provade lite försiktigt. Efter 10-15 minuter så forsade svetten. =) Ska ta dessa få minuter varje dag. Och även gå ut och gå ca 30 minuter 2-3 ggr i veckan.

Nu jädrar gäller det!!! =)


Klänningen och kjolen är målet!!! =)







Ovido - Quiz & Flashcards