Alla inlägg den 4 augusti 2013

Av Kathy Överby Nilsson - 4 augusti 2013 09:55

Ibland kan jag fundera på om omgivningen tror att vi som gjort operationen har gjort den för omgivningens skull. Om det är för att platsa in i nån typ av idealram.Operationen är inte en skönhetsoperation. Det är en operation som förhoppningsvis ska göra oss mer hälsosamma o friska. Jag har då inte gjort det här för att andra ska tycka att jag är attraktiv. Utan helt enkelt kunna leva längre. Det är en hjälp, inte en lösning på ett problem. Problemet med övervikt sitter oftast inte i magen... problemet sitter i huvudet. Man försöker döva en smärta. Man missbrukar mat o godis. Att jag trots min ganska stora viktnedgång inte matchar idealet är nog inte mitt problem. Jag blir helt klart ledsen när jag får höra att jag är tjock. För det har tagit mig lång tid att förstå att jag inte är jätteöverviktig längre. Skulle önska att omgivningen kunde tycka om mig för den jag är, inte för den omgivningen tycker att jag borde vara.//Kathy

Ovido - Quiz & Flashcards