Direktlänk till inlägg 15 september 2012

Del två i mitt nya liv!! =)

Av Kathy Överby Nilsson - 15 september 2012 21:28

Förra inlägget handlade ju mycket om mitt nya liv som...suck....(detta tar emot) smal och som ensamstående mamma. Jag njuter fortfarande av det livet!! =)


Men jag har upptäckt nåt!!! Jag har fått problem med att få på mig kläderna. Eller nja....de sitter där de ska...men det känns inte som vanligt. Så jag måste ta itu med det!!! GENAST!!! =) Och det har jag nu gjort!! IDAG!!

Vaknade tidigt som vanligt, hungrig som vanligt, går och tar mig knäckebröd som vanligt, med massa smör på som vanligt. Och då jag VANLIGTVIS gör dessa dumheter så måste denna ovana ändras. För det är inget annat än en ovana!!! Så idag gjorde jag ju som vanligt. Knäckebröd med massa smör!! MEN SEN KOM JAG HELT PLÖTSLIGT TILL INSIKT!! Så det andra "målet" jag brukar äta (knäckebröd) bytte jag ut mot havregrynsgröt!!! Tycker INTE om det!! Men vad gör man inte?! Och SÅÅÅ illa är det inte.... =S Hade sylt på... Det gick ner. Sen efter nån timme tog jag knäckebröd...men inte alls så mycket smör!!! =)

Och som om detta inte var nog!! Jag var ute och gick i ca 2 timmar!! Jag trodde stundvis att jag skulle DÖÖÖ!!! Har inte rört mig på detta sätt på ett år!!! Men jävlar va gött det känns NU!!!!!


Så ifortsättningen blir det gröt till frukost!! Även kvällsmat, då kanske jag inte vaknar "mitt" i natten vrålhungrig! Det kommer att bli snabba promenader några ggr i veckan. Min bror har sagt att han kan komma och ta barnen nångång ibland. Även min dotter och systerdotter har sagt att de ska hjälpa till. Jag har en underbar familj som ställer upp!! =))


Sen har jag faktiskt beställt 16 måltidsersättningar...nej jag vet...det är inte bra!! Men jag får verkligen panik när jag går upp i vikt. Och med ersättningarna, gröt och motion så är jag på GÅNG!! Sen gäller det ju att fortsätta med gröten och motionen. Och dra ner på knäckebröden OCH smöret på!! ;)


Har idag fått veta av en vän att jag inte alls är tjock...att jag inte ska utgå från BMI...och massa annat som jag redan vet!! =) Jag anser inte mig själv som tjock för att jag gått upp...men jag trivs inte med dessa extra...och enligt BMI kan jag väga 45-46 kilo..Det är inte sunt!! Visst jag är inte så lång...men det finns gränser. Som jag skrivit tidigare så vill jag inte väga mindre än 55 och inte mer än 60. Vet inte vad jag väger nu....har inte vägt mig på evigheter...men sist vägde jag 55. Nu skulle jag tippa på att jag väger 57.

Och börja leva mer sunt är ju aldrig fel.

Hoppas nu denna vän inte läser detta....för jag har idag även haft funderingar på att börja TRÄNA!!! suck!! Vill få bort den där magen...vet ju att det blev mycket borta ifjol när jag sprang och gick så mycket. Men om jag börjar TRÄNA så kanske det finns andra bättre sätt....VILL HA EN PT!! ;))


Nu har jag uppdaterat er om mitt nya liv del två!! =))


//Kathy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Ovido - Quiz & Flashcards