Direktlänk till inlägg 6 oktober 2010

Angående inlägget igår kväll och BMI

Av Kathy Överby Nilsson - 6 oktober 2010 10:30

Angående inlägget igår kväll så behöver jag nog skriva nåt bra. Inlägget var lite tungt. Jag började läsa det för maken, men fick be honom läsa själv till slut. Det är snart 10 år sen jag blev "fri" men när det ibland kommer upp till ytan så blir det jobbigt. Det jag nu tänker på ang inlägget är att folk kanske ser mig på ett annorlunda sätt. Ser på mig som ett offer. Gör INTE det!!!


Så nu ska jag skriva nåt roligare istället. Jag tappar inte så mycket hår längre. Jag har tidigare fuskat lite med mina tabletter. Det gör jag inte nu!!! Och det är inte alls lika mycket hår som inte vill vara med längre. Kan ju tänkas att jag inte har så mycket hår kvar att tappa. Men se det har jag. =) Tunnare har det blivit. Men jag har ju naturligtvis hår kvar.

Det andra roliga jag ska berätta är att jag skickade ju iväg en vänförfrågan på Facebook till Jonny som var med i Kanal5. Han svarade på min vänförfrågan. Igår frågade jag honom på chatten om det var "rätt person", och det var det! =)) Så vi chattade lite igår. Jag tänker INTE skriva om vad vi pratade om. Jag har nån tystnadsplikt inopererad i ryggmärgen. Det finns de som berättar för mig att de ska göra operationen, frågar om råd osv. Skulle ALDRIG komma på tanken att föra det vidare. Jag om nån vet ju hur man skäms.

Igår fick jag ett tfn samtal från en person som har fått brev från Torsby om att hon ska på informationsträff. Jag sa då Grattis!! För kommer man till informationen så är man beviljad att få operationen av Landstinget. Efteråt kom jag på vad jag hade sagt. Hmmm.....har man fått brevet om informationsträff har man ju egentligen fått svart på vitt att man lider av fetma. Så är det ju! Så jag kanske ska sluta att gratulera...Men men, jag menade inget illa. Sorry!


Nä nu funderar jag på att för första gången på evigheter kolla mitt BMI. Jag får många frågor kring det. Jag kollar vad det var innan operationen och vad det är nu. Meddelar Er genast!!


//Kathy


Kollade nu BMI.

Innan operationen: 42,3 FETMA

Nu: 30,5 FETMA

Om 10 kilo: ÖVERVIKTIG

Om 20 kilo: IDEALVIKT


Då vet ni det!! Och jag oxå. Ser inte riktig på mig själv som en som har FETMA längre....men men. Fast det kanske ska tilläggas att under 30 så är man ÖVERVIKTIGT. Och dit är det ju inte speciellt långt. Går jag ner 2 kilo så är jag under 30 och är då överviktig....


Jag länkar till en Räkna BMI sida http://www.markazits.com/diet/bmi.php

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kathy Överby Nilsson - 30 januari 2015 07:50

Förra veckan kunde jag inte gå på Tabatan... Hade ett möte som var prioriterat. Så helt plötsligt fick jag inget för mig på en hel vecka... =( Massa jobb blev det istället. Så RÖRT på mig har jag gjort, men inte på rätt vis!! Jag behöver ha någon som...

Av Kathy Överby Nilsson - 12 januari 2015 20:16

Nu sitter jag på golvet på min rosa yogamatta. SVETTAS!!    Har precis kört ett Tabatapass på ca 45 minuter... Via Youtube! Blir inte riktigt det samma som att vara i grupp, men det funkar. Klarade inte alla övningar. Men det är väl bara att fortsä...

Av Kathy Överby Nilsson - 11 januari 2015 19:32

Nu har det ju ändå gått några dagar sen Tabatan. Jag hade blivit sååå varnad för träningsvärk. O det ska Gudarna veta att jag har haft träningsvärk...men inte så illa som jag trodde. Redan på torsdag efter passet så hade jag värk lite här och var. ...

Av Kathy Överby Nilsson - 9 januari 2015 10:39


Ja då har man gjort ett Tabatapass. Det var slitsamt och jävligt kul! =) Helt klart kommer jag att fortsätta. Hade innan blivit mycket "varnad" för en träningsvärk från helvetet... Klart jag känner i kroppen idag att den gjort rörelser den inte rikti...

Av Kathy Överby Nilsson - 8 januari 2015 09:38

Har inte skrivit på evigheter!!! Så jag kände att det var dags nu =) Det är ju nu ett nytt år...jag ser verkligen framemot detta nya år. Jag har inga politiska uppdrag kvar. Har avsagt mig allt. Har heller inga fackliga uppdrag kvar. Jo, jag sitter...

Ovido - Quiz & Flashcards